Jeg holdt ut

Jeg kan ærlig innrømme at jeg er mektig imponert over meg selv! Jeg har klart å trene hver dag fra 1. til og med 24.desember. Selv om jeg er veldig glad i trening, så var det virkelig ikke en selvfølge at jeg skulle klare det. Jeg er som mennesker flest. Det kan ofte være tungt å motivere meg selv til treningsøkta og det frister ikke alltid å ta turen til treningssenteret eller ut på en løpetur. Noen dager fristet det mye mer å ligge på sofaen, henge med venner eller gjøre noe helt annet. Trikset mitt var enten å invitere noen med meg på trening eller bare bestemme meg for at jeg ville gjennomføre utfordringen og prioritere en god time til trening. OG JEG KLARTE DET.

Den siste treningsuken har sett slik ut:

Søndag 22.desember 

Siste løpetur i Dublin før vi satt oss på flyet hjem til Norge. 

 

Mandag 23.desember (LILLE JULAFTEN)

  1. Pullups 
  • 5+3 , 4+4 , 3+5 
  1. Knebøy
  • 10 , 10 , 10 
  1. Utfall bakover  
  • 10 , 10 , 10 
  1. Triceps overhead pushdown  
  • 10 , 10 , 10 
  1. Facepull  
  • 10 , 10 , 10 
  1. Hiptrust – 10 store + 10 små + 10 sek på toppen x 3 
  2. Mage (sykling + bekkenvipp) 
  • 20+20 x 3 

 

Tirsdag 24.desember ( JULAFTEN🎄)

  1. Nedtrekk
  • 12 , 12 , 12 
  1. Markløft
  • 10 , 10 , 10 
  1. Dips (svart strikk)
  • 8 , 8 , 6 
  1. Hengende beinløft 
  • 10 , 10 , 10 
  1. Ulike planke varianter 

 

Torsdag 26.desember 

  1. Øve på muscle up (grønt strikk) 
  • 5 , 5 , 5 
  1. Knebøy
  • 10 , 10 , 10 
  1. Bulgarsk utfall
  • 10 på hvert bein x 3 
  1. Triceps overhead pushdown
  • 12 , 12 , 12 
  1. Mage (sykling) 
  • 20 , 20 , 20

 

Fredag 27.desember 

4 x 4 intervaller 


 

Jeg har virkelig vist meg selv at jeg kan klare det hvis jeg bare vil. Det håper jeg kan motivere deg til å vite at du kan hvis du vil 💪🏼

Nå handler alt om å finne en god balanse. 2019 har vært litt opp og ned på treningsfronten. Det er mye som har skjedd og mange forandringer i livet som har gjort at jeg ikke har prioritert treningen på samme måte som før. Nå går vi inn i et nytt år og jeg er klar for gode rutiner på treningen. Jeg har satt meg et litt hårreisende mål for 2020 og det er å klare muscle ups. Jeg har begynt å øve med et tykt grønt strikk, så nå er det bare å jobbe mot målet. Ellers ønsker jeg å ha ca.3-4 treningsøkter i uka. Det skal være fullt mulig, men jeg starter med januar og ser hvordan det går. Så er det viktig å huske at livet skjer og at vi ikke må være for harde med oss selv. Jeg håper du er klar for et nytt år og nye muligheter. Ha en fin lørdag videre !

Åse Lene

2 kommentarer
    1. Så utrolig flink du er Åse Lene👏👏 ternings kast 6 til deg fortsatt God jul og et Kanon Godt nytt år til dere🙏🙏klemmer fra oss på Tinnheia 🥰🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg