Treningsdagbok Uke – 21

Denne uken har inneholdt 5 nattevakter og en dag med PT-jobbing. Med det i bakhode har jeg ikke hatt så mye tid til å gjøre andre ting. Jeg har hatt noen rolige dagen og prøvd å gjøre meg opplagt til nattevaktene..altså sove mest mulig. Døgnrytmen er virkelig snudd helt opp ned. Til tross for våkne netter og soving på dagen har jeg klart å trykke inn noen økter. Denne treningsuken har sett slik ut:

 

Mandag 18.mai

  1. Chins 
  • 8 , 7 , 5 
  1. Knebøy + mage 
  • 10 , 10 , 10 
  • 20 , 20 , 20 
  1. Ett beins markløft + pushups 
  • 10 , 10 , 10 
  • 10 , 10 , 10 
  1. Hipthrust + kneabduksjon  

 

Tirsdag 19.mai 

Treningsfri

 

Onsdag 20.mai  

Bakke intervaller x15

Torsdag 21.mai 

Treningsfri

 

Fredag 22.mai  

  1. Chins 
  • 7+3 , 5+3 , 4+4 
  1. Utfall + Diagonal V-ups
  • 10 , 10 , 10 
  • 8 , 8 , 8 
  1. Markløft + pushups 
  • 10 , 10 , 10 
  • 12 , 12 , 12 
  1. Rygghev 
  • 10 , 10 , 10 

 

Lørdag 23.mai 

Treningsfri

 

Søndag 24.mai 

  1. Knebøy + kamskjell 
  2. Omvendt roing + mage 
  3. Strak markløft + pushups 
  4. Planke og ta på skuldre + sideplanke + crunsh 

Nå er det bare å gjøre seg klar for siste nattevakt, før jeg har noen få fri netter. Jeg håper dere har hatt en fantastisk fin uke.

Åse Lene

Ferieplaner ☀️

Nå er det på tide å begynne å planlegge og virkelig tenke gjennom årets sommerferie. Jeg har som nevnt tidligere fått en fast 80% stilling som nattevakt og dermed må ferien planlegges litt.

Årets planer var egentlig å tilbringe tre uker i USA og avreise dato skulle være 2.juni. Vi skulle reist med to andre vennepar og vært sammen med de en uke. Vi hadde planene klare, bestilt fly, bil og hus. Ferien skulle startet i Nashville og derfra skulle meg og Gard tatt turen videre til Miami og avsluttet turen i New Jersey. Dessverre ble ikke denne ferien slik vi alle hadde planlagt. Derfor er det bare å omstille tankene og planlegge noe nytt.

Som sikkert resten av Norges befolkning, har også vi planer om en Norgesferie. Ferien skal fortsatt være i begynnelsen av Juni, og løypene vil derfor være litt roligere enn i fellesferien. Jeg hadde egentlig et stort ønske om å reise oppover i landet og se nye topper og fjorder, men det blir det ikke. Det er fortsatt mye snø i fjellene og vi må derfor finne andre muligheter.

Det som er ekstra gøy med denne turen er at vi har fått med oss et vennepar. Det kommer til å bli en gøy, fin og koselig tur litt lengre sør. Reiseruten kommer etterhvert, så det er bare å hente ideer til årets sommerferie.

 

Åse Lene

 

Treningsdagbok Uke – 20

Denne uken har vært lik de fleste andre. Dagene går mye i det samme her for tiden. Det har vært nattevakter, PT-timer og jobbing på kjøkkenet. Nå begynner kjøkkenet virkelig å ta form og det er veldig gøy! Vi holder på med siste finish i dag. Jeg kommer til å vente med å poste etterbilder til alt er på plass. Vi får ikke platetoppen før begynnelsen av Juni, så bilder av ferdig kjøkken kommer etter det 😍 Ellers gleder jeg meg til å fortelle om det neste prosjektet vi skal i gang med og hva som er planene framover. Men først er det kanskje lurt å gjøre seg helt ferdig med et prosjekt.

Treningen denne uken har vært som de fleste andre de siste ukene. Jeg har litt ymse trening for tiden og gjør det som frister mest. Planen var egentlig å ha periodetrening framover, men jeg forsto raskt at det ikke funket når vi har så mye annet på gang og når jeg jobber 80% nattevakt. Da er det gøyere å trene det som frister den dagen og være fornøyd med det.

Denne treningsuken har sett slik ut:

 

Mandag 11.mai 

  1. Chins 
  • 7 , 6 , 4 
  1. Utfall
  • 10 , 10 , 10 
  1. Brystpress
  • 10 , 10 , 10 
  1. Good morning
  • 10 , 10 , 10 
  1. Rompe

 

Tirsdag 12.mai 

Treningsfri

 

Onsdag 13.mai

50 (!!!) runder av: 

  • 2 pushups 
  • 4 air squats 
  • 6 altering lunges 

Jeg avsluttet økten med 4 runder med situps + sykling 

 

Torsdag 14.mai

Treningsfri

 

Fredag 15.mai

Bakkeintervaller – 15 stk 

 

Lørdag 16.mai

Treningsfri – jobbet hele dagen i og rundt huset!

Jeg håper dere har hatt en fin uke og får en fantastisk helg..Ikke minst en fin 17.mai! 🇳🇴 For min del er det litt uforståelig at det er 17.mai i morgen. Vi har ikke store planer, men skal henge med noen gode venner og ta det rolig. Jeg gleder meg til det!

Åse Lene

 

Det går framover

Til tross for mange nattevakter nå om dagen, går oppussingsprosjektet vårt framover. Gard står på både tidlig og seint, og jeg prøver å hjelpe til så godt jeg kan. De siste dagene har det gått i montering av kjøkkeninnredningen. I går ble varmekabler lagt og de neste dagene skal vi legge gulvet, lage foringer og få ting på plass.

Nå er det bare noen hvitevarer som mangler. Vi var litt treige med å finne ut hva vi egentlig ville ha, og det resulterer jo i at vi må vente litt på leveringen. Heldigvis har vi kjøpt hvitevarene en fantastisk plass, som lar oss låne noe annet midlertidig. Jeg krysser fingrene for at kjøkkenet blir ferdig i løpet av helgen og at jeg kan begynne å vaske, rydde og få alle tingene på plass.

Åse Lene

Treningsdagbok – Uke 19

Nok en treningsuke er over og jeg er fornøyd med de øktene som ble gjennomført. Ellers har det gått mye i oppussing av kjøkken, nattevakt jobbing og PT-kunder. Nå begynner vi endelig å se en ende på kjøkkenprosjektet vårt. Neste uke håper jeg gulvet kommer på plass, og resten av innredningen. Gleder meg til å vise flere bilder av rommet.

 

Denne uken fikk vi beskjed om at treningssenterne ikke kan åpne før 15.juni. Derfor går det fortsatt i hjemmetrening. Jeg er så glad for at vi ordnet oss et treningsrom hjemme før corona begynte og treningssenterne stengte.

Slik så ukens trening ut:

 

Lørdag 2.mai

Løpetur 

 

Søndag 3.mai 

Treningsfri

 

Mandag 4.mai

  1. Knebøy 
  2. Anyhow 
  3. Good morning 
  4. Negative pushups 
  5. Mage 
  6. Stående roing 

Tirsdag 5.mai 

Treningsfri

 

Onsdag 6.mai 

Treningsfri

 

Torsdag 7.mai 

Treningsfri

 

Fredag 8.mai

Intervaller x 15 stk

Lørdag 9.mai 

  1. Knebøy
  2. Pushups
  3. Utfall
  4. Stående roing
  5. Mage

Jeg håper dere har hatt en fin og aktiv uke!

Åse Lene

Det skjer mye mens jeg sover

De siste ukene har gått til oppussing av kjøkkenet, og jeg kan ikke annet enn å si at jeg gleder meg til det er ferdig! Gard jobber som en helt hver eneste dag, og jeg hjelper så godt jeg kan. Vi har holdt på i snart 3 uker og denne uken kan vi endelig begynne å male veggene. Jeg er så spent på fargen jeg har valgt og om det vil se bra ut.

Etter at jeg har vært på nattevakt noen dager, har Gard fått gjort utrolig mye. Vi valgte en litt spenstig farge på veggen der innredningen skal være, rustic teracotta. Den er ikke helt tørket på bilde, men hele veggen blir som høyre siden av bildet. Jeg kan si meg veldig fornøyd med fargen.

I tillegg til ferdig malt rom, har Gard begynt å sette inn innredningen!

Jeg er så fornøyd og tror det kommer til å bli veldig bra!

Nå skal jeg bare spise middag og videre til nattevakt igjen. Håper dere har hatt en fin uke så langt ❤️

Åse Lene

Treningsdagbok – Uke 18

Denne uken har det gått mye i jobb og oppussing. Jeg har ikke fått til mange treningsøkter denne uken. Det har vært første uke med nattevakter, og jeg syns noen ganger det er litt tiltak å tene de få timene jeg er våken og hjemme. Dette er virkelig noe jeg må bli flinkere til å prioritere, men denne uken har det vært tungt. Denne uken har gått litt i ett. Jeg jobbet nattevakt fra mandag til onsdag. På onsdag fikk vi besøk av niesa vår Amalie og hun ble hos oss til fredag. Fredag kveld var det bare å komme seg på jobb og nå er det nattevakter som står for tur fram til mandag. Dette sier kanskje litt om hvorfor treningen har vært litt vanskelig å prioritere denne uken. Bortsett fra det, har det vært en fantastisk uke! Treningsuken så slik ut:

 

Søndag 26.april

Treningsfri

 

Mandag 27.april  

  1. Knebøy  
  • 15 , 15 , 15 
  1. Benkpress
  • 15 , 15 , 15 
  1. Markløft  
  • 15 , 15 , 15 
  1. Stående roing
  • 15 , 15 , 15 
  1. Diagonal V-ups 
  • 20 , 20 , 20 
  1. Hipthrust med strikk

 

Tirsdag 28.april 

Treningsfri

 

Onsdag 29.april 

Treningsfri

 

Torsdag 30.april 

#piasgym først 30 reps, 20 reps , 10 reps 

  1. Hoppende knebøy 
  2. Curtesey lunge (15 , 10 , 5) 
  3. Pushup med rotasjon 
  4. Mountain climber (15 , 10 , 5) 
  5. Hoppende utfall (15 , 10 , 5) 
  6. Klatreplanke 
  7. Kickback fra planke (15 , 10 , 5)
  8. X – jump 
  9. Situps 
  10. Plankehopp 

Fredag 01.mai 

Treningsfri

 

Jeg håper dere har hatt en fantastisk helg! Jeg skal kose meg på jobb i natt også, og deretter nyte noen fridager ☀️

Åse Lene