Treningen når nye høyder

Denne uken startet med at jeg følte meg sliten og tung i kroppen på mandag. Jeg hadde avtalt en treningsøkt, så det var lite motiverende å avlyse den. Dermed endte jeg opp på trening etter skolen. Psykisk hadde jeg allerede bestemt meg for at det kom til å bli en tung økt og at jeg kom til å slite meg gjennom det. Så fort jeg kom igang var realiteten noe helt annet. Jeg klarte å løfte tyngre enn jeg har gjort tidligere og det ble en fantastisk treningsøkt! 

Mandag:

1. Markløft T-bar (87,5 kg) + chins (+ er med hjelp) 

– 85kg x 6, 90kg x 5, 92,5kg x 3,3 

– 5+1, 4+2, 2+3

2. Dips med stativ med bein på step + hipthrust og strikk rundt knærne (80kg) 

– 10, 10, 10 

– 80kg x 10, 85kg x 10,10

3. Ettbeins strakmark + skulderpress kettlebell (12kg) 

– 20kg x 10, 25kg x 10

– 12kg x 7,8

Jeg fikk bevist for meg selv at selvom tankene for økta ikke alltid er på topp, kan man fortsatt forbedre og prestere. Dette gjelder ikke bare på treningsfronten, men kan trekkes inn i andre situasjoner også. Ikke bestem deg på forhånd at du ikke får det til, før du har prøvd. 

Jeg har tidligere skrevet om gleden for løping og ønsket om å ha en intervall eller løpeøkt i uken. I går fikk jeg gjennomført ukas intervall økt og valgte en av favorittene mine, som er 30×30. 

Tirsdag:

Startet med 10 min oppvarming. Rask gange og rolig jogg. 6km/t – 9km/t.

Startet 1. intervall på 15km/t og økte med 0,1km/t per intervall. Kjører til sammen 21 intervaller. Da går jeg fra 15km/t – 17km/t. Jeg kunne nok løpt både færre og flere intervaller, men elsker å stopper på et rundt tall, så det ble 21 intervaller.

Avslutt med rolig jogg og gå gradvis ned i hastighet. 

Håper jeg kan motivere dere til en treningsøkt, både styrke og intervaller. Gjerne gi meg en tilbakemelding på hva du syntes. 

– Åse Lene 

#trening #intervaller #løpe #styrke #hverdag #livsstil 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg