Intervalltrening

Denne våren har jeg satt meg et nytt mål på treningsfronten. Jeg skal prøve å ha en løpeøkt i uken. Tidligere har jeg slitt veldig med muskler og sener, så det har bare vært vondt å løpe. I en lang periode har jeg endt opp på spinningsykkelen og ikke ute eller på mølla, slik jeg egentlig vil. Dette har selvfølgelig resultert i stor glede av spinning, men gleden for løping har heldigvis ikke forsvunnet. Jeg har endelig fått litt kontroll på smertene og er klar for å begynne å løpe igjen. 

Jeg tenkte jeg skulle dele ukens intervall med dere. Jeg gjennomførte den på mandag og selvom den ser veldig lett ut, kan jeg love deg at pulsen kommer godt opp. Det er kun 1 minutt du må løpe raskt, de andre 9 minuttene er rask gange eller rolig jogg. 

 5 min      5 % incline 6,4 km/t    
3 min 2 % incline 9,6 km/t
1 min 2 % incline 11,2 km/t
1 min 10 % incline 4,8 km/t 

Denne runda gjennomfører du 5 ganger. Gjerne varm opp litt før du begynner rett på løpinga. Jeg liker selv å være på mølla 10 minutter før og 10 minutter etter intervallene. 

Her ser dere en liten oversikt over hvordan min puls så ut i løpet av intervallene. 

Jeg vil også anbefale dere som er litt treningsglade å høre på treningspodden. Dette er en podcast du kan finne på appen på mobilen. De legger ut en ny episode hver mandag og ukens episode handlet blant annet om intervalltrening. Det går også an å finne de på Instagram @treningspodden. 

Håper dere blir inspirert til å ta en liten løpeøkt. 

– Åse Lene 

#trening #intervaller #løpe #inspirasjon #justdoit 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg